خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





واقعیت افزوده Augmented Reality (قسمت دوم)

    زیر شاخه های واقعیت افزوده:
    واقعیت افزوده بطور کلی به سه شاخه ی اصلی یعنی سیستم های Pattern based , Location based و Gesture based تقسیم می شود که در زیر توضیح و شرح مختصری از این فناوری ها داده می شود .
    Pattern based (مبتنی بر الگو) : در این نوع از فناوری واقعیت افزوده , اپلیکیشن طرح یا طرح هایی را بر اساس الگوی آنها شناسایی می کند و کاربر می تواند با دسترسی به این الگوها محتوای مورد نظر سفارش دهنده اپلیکیشن را بروی آن الگو مشاهده نماید .
     


    Location Based (مبتنی بر مکان) : در این نوع از فناوری واقعیت افزوده , اپلیکیشن محتوای کاربردی را بر اساس مکان کاربر که توسط GPS و مراکز مخابراتی فراهم می شود در قالب واقعیت افزوده در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر می تواند علائم , اشیا, و محتوای سفارش دهنده اپلیکشین را بر اساس مکان جغرافیایی که در آن قرار دارد مشاهده نماید .
     


    Gesture Based (مبتنی بر بدن) : در این نوع از فناوری واقعیت افزوده , نرم افزار بوسیله ی دوربین مخصوص حاوی حسگر عمق (نظیر Microsoft Kinect ) , می تواند حرکات مختلف بدن کاربر را تشخیص و بر اساس آنها از کاربر ورودی و دستور دریافت نماید . این نوع از فناوری در آغاز در بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار می گرفت اما با گذشت زمان توسعه دهندگان نرم افزار پی به پتانسیل بالای این فناوری در نرم افزارهای کاربردی و رابط های کاربری بردند و امروزه این نوع فناوری در موارد کاربردی مختلف قابل استفاده می باشد .


    پ.ن:با این پست کم کم به حیطه موارد استفاده از واقعیت افزوده در جی ای اس بالاخص در سرویس های مکانی، وارد می شویم...

     


    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : فناوری ,واقعیت ,افزوده ,کاربر ,based ,اساس ,واقعیت افزوده ,based مبتنی ,فناوری واقعیت ,اساس مکان ,مشاهده نماید ,فناوری واقعیت افزوده ,واقعیت افزوده اپلیکیشن ,
    واقعیت افزوده Augmented Reality (قسمت دوم)

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده